سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعامل بین افراد و تجهیزات

امروزه انسان در هر فرآیندی در حال تعامل با ماشین‌ها است و علاوه بر آن با تعامل بین افراد و تجهیزات، بهره‌وری انسان افزایش می‌یابد.


"رابط ماشین انسانی اچ ام آی یک برنامه نرم افزاری است که اطلاعاتی را در مورد وضعیت یک فرآیند به اپراتور یا کاربر ارائه می دهد و دستورالعمل های کنترل اپراتورها را می پذیرد و اجرا می کند. معمولاً اطلاعات در قالب گرافیکی نمایش داده می شوند.


رابط های ماشین انسانی (HMI) کارگران را قادر می سازد تا وظایف خود را با کمک تجهیزات اتوماسیون مختصر از طریق یک رابط به جای سوئیچ ها و اهرم ها انجام دهند. اتوماسیون صنعتی با سیستم های واسط ماشین انسانی به عنوان ابزاری برای همگرایی محاسبات بصری و سیستم های کنترل اتوماسیون، معمولاً از پنل های LCD، اغلب با قابلیت صفحه نمایش لمسی، بر روی کنسول های کنترلی تجهیزات اتوماسیون صنعتی نصب می شود. در اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های واسط ماشین انسانی با چالش‌های ایجاد خانواده‌های محصول HMI مقیاس‌پذیر با سطوح عملکرد متفاوت، وضوح‌های گرافیکی مقیاس‌پذیر و انواع مختلف نمایش مواجه هستند.


در حالی که متخصص اتوماسیون صنعتی استدلال می کند که اینترنت وارد اتوماسیون شده است. این راه طولانی بوده است و بنابراین صنعت به تدریج در حال رشد به طور فزاینده ای از فناوری هایی استفاده می کند که داده های سیستم هایی مانند SCADA، رابط ماشین نظارتی، MES و راه حل های EMI را در یک پلت فرم تفسیر می کنند.


پیچیده ای که سیستم های فناوری رشد می کنند، ایمنی تجهیزات محصول نهایی، سهولت عملیات و کاهش خطر خطای انسانی بسیار مهم می شوند. انتخاب و ادغام یکپارچه اجزای رابط ماشین انسانی، مانند کنترل های سوئیچ، محرک ها و نشانگرها، برای موفقیت تجهیزات طراحی شده برای عملیات انسانی بسیار مهم است. بنابراین، انجام درست آن، لمس انسان، مطلوب و دوستانه در کنترل های مدرن را فراهم می کند.


موفقیت رابط ماشین انسانی


تعادل در هر نقطه در سیستم های پیچیده مانند رابط ماشین انسانی و موفقیت آن بسیار مهم است. استفاده از طراحی با کیفیت بالا، بهترین شیوه‌ها و تکنیک‌های اثبات‌شده منجر به سیستم‌های واسط ماشین انسانی قابل اعتماد، مانند درج‌های کامل پانل کنترل، می‌شود که هزینه‌های مونتاژ محصول نهایی را کاهش می‌دهد و عمر سرویس را افزایش می‌دهد. ممکن است محدودیت های مهندسی و مالی وجود داشته باشد، اما بازده باید در هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.


یکی دیگر از ادغام های علمی اصلی در رابط ماشین انسانی، ارگونومی صنعتی است. بسیاری از زمینه‌ها و مطالعات علمی برای توسعه آینده سیستم‌ها و محصولات واسط ماشین انسانی هماهنگ می‌شوند، بنابراین یک رویکرد کاربردی نهایی و راه‌حل‌گرا را ضروری می‌کنند. تامین کنندگان رابط ماشین انسانی باید در مشارکت کامل با مشتریان برای ارائه مشاوره و یک رویکرد مهندسی کاربردی برای تولید کار کنند. تامین کنندگان رابط ماشین انسانی نمی توانند به صورت مجزا کار کنند. نکته مهم در انتخاب تامین کننده رابط ماشین انسانی، استحکام روابطی است که با تامین کنندگان خود از جمله فروشندگان پلاستیک، سازندگان ابزار، مهندسین برق و الکترونیک، طراحان صنعتی و کارشناسان ارگونومی دارد.


پیشرفت در رابط ماشین انسان


ادغام نرم افزار در رابط ماشین انسانی راه حل های نرم افزاری از Iconics هر دو نرم افزار GENESIS32 و GENESIS64 برای انواع صنایع هستند. ICONICS GENESIS64 را ارائه می‌کند، اینها برنامه‌های مبتنی بر 64 بیت، چند هسته‌ای و چند پردازنده هستند که به گرافیک سه بعدی و تجسم پیشرفته نیاز دارند. استفاده از محاسبات 64 بیتی می تواند زمان مهندسی را تا حد زیادی کاهش دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی شود. GENESIS64 اولین و تنها مجموعه نرم افزاری HMI/SCADA است که برای Microsoft Windows Vista، Windows Server 2008 تایید شده و با ویندوز 7 سازگار است.


UniOP دستگاه های انحصاری را ارائه می دهد که ویژگی های پیشرفته و عملکرد را با طراحی برجسته ترکیب می کند و برای برنامه های HMI از جمله اتوماسیون کارخانه و ساختمان گزینه ایده آلی است.


نرم افزار موبایل برای ادغام رابط ماشین انسانی توسط UniOP با نام JMobile Software Suite معرفی شده است. به عنوان یک راه حل کامل نرم افزار رابط ماشین انسانی، JMobile دسترسی از راه دور به تجهیزات را با صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی با توسعه رابط کاربری آسان و سریع با معماری مشتری-سرور فراهم می کند. این مجموعه شامل ابزارهای راه اندازی است که امکان نگهداری و پیکربندی آسان چندین واحد راه دور را فراهم می کند و نرم افزار مهندسی دسکتاپ و زمان اجرا برای توسعه برنامه کاربردی است.


ورود رابط کامپیوتر مغز به رابط ماشین انسان


تعامل و هماهنگی بین مغز و کامپیوتر / ماشین از طریق سیگنال ها برای هدایت یک فعالیت خارجی، رابط کامپیوتر مغز نامیده می شود. تنها کاری که آنها انجام داده اند ایجاد یک مسیر جایگزین برای ورودی انسان-رایانه است. در حالی که، زیرمتن رابط‌های مغز و رایانه به این معناست که کاربر چگونه می‌آموزد که فعالیت مغز را خود تنظیم کند تا بتواند با موفقیت این دسته از فناوری را به کار گیرد. بنابراین، ادامه ارادینقش فعالیت مغز مانند گسترش سیستم عصبی انسان به نظر می رسد و به عنوان یک عارضه جانبی یا پیامد استفاده از فناوری رخ می دهد. فناوری رابط مغز و کامپیوتر می تواند روزی جایگزین کنترل از راه دور شود.


تجربه خارج از بدن مزیت کلیدی فناوری هیتاچی این است که حسگرها نیازی به ورود فیزیکی به مغز ندارند. فناوری‌های قبلی که توسط شرکت‌های آمریکایی مانند Neural Signals Inc. توسعه یافته بودند، نیازمند کاشت تراشه در زیر جمجمه بودند. یک مطالعه اخیر با عنوان و توصیف همان.


"رابط چند وجهی انسان و ماشین بر اساس رابط مغز و کامپیوتر و رابط الکترواکولوگرافی." رابط کامپیوتری مغز غیرتهاجمی، فعالیت الکتریکی مغز را از طریق الکترودهای سطحی ثبت می‌کند. رابط الکترواکولوگرافی حرکات چشم را از طریق الکترودهایی که روی صورت اطراف چشم قرار می گیرد، تشخیص می دهد. هر دو نوع سیگنال با هم ثبت می شوند و پردازش می شوند تا کار ذهنی که کاربر در حال فکر کردن است و حرکت چشم توسط کاربر به دست آید. دستورات شامل هر دو وظیفه ذهنی است و حرکات چشم به منظور جابجایی یک نقطه در رابط کاربری گرافیکی ترکیب می شوند. چندین آزمایش آزمایشی انجام شده است که در آن کاربران مسیری را برای نزدیک‌تر شدن به برخی اهداف انجام می‌دهند. برای انجام مسیر، کاربر نقطه را در یک صفحه با رابط الکترواکولوگرافی حرکت می دهد و با استفاده از رابط کامپیوتر مغز، نقطه ارتفاع خود را تغییر می دهد.