سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم های SCADA/HMI

مزایای استفاده از HMI

استفاده از رابط انسان و ماشین مزایای زیادی را به همراه دارد. برخی از مزایا و ارزش های افزوده در زیر ذکر شده است:

 

ایمنی عملیاتی - از نظر خرابی

اجرای بلادرنگ

تجسم داده های جمع آوری شده - درک بهتر داده های جمع آوری شده

روش های انعطاف پذیر برای نظارت، تشخیص و کنترل وظایف

صرفه جویی در هزینه از طریق بهینه سازی فرآیند - تشخیص زودهنگام خرابی های بالقوه

گره اینترنت اشیا در یک مکان تعیین شده - حتی از راه دور (اینترنت اشیا)

افزایش کارایی از طریق واکنش انعطاف پذیر به تأثیرات محیطی

 

 

سیستم های SCADA/HMI

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، دستگاه های عملیاتی و نظارتی نزدیک به دستگاه به عنوان پانل dop107bv HMI در فناوری اتوماسیون شناخته می شوند. در مقایسه با سیستم های کنترل سطح بالاتر که از آنها به عنوان سیستم های SCADA یاد می شود.

 

SCADA یک فناوری نیست بلکه یک نوع برنامه کاربردی است. SCADA مخفف عبارت Supervisory Control and Data Acquisition است و مخفف برنامه ای برای نظارت، تشخیص و کنترل سطح بالاتر فرآیندهایی است که معمولاً مسئول مناطق بزرگ (کل کارخانه، کل سایت و غیره) هستند.

 

سیستم های اسکادا، به اصطلاح، یک نقطه جمع آوری مرکزی برای چندین سیستم راه دور هستند. بنابراین HMI ها بخشی از یک سیستم SCADA هستند، اما یک سیستم SCADA هرگز بخشی از یک HMI نیست. بنابراین، سیستم SCADA فوق‌العاده است و آن‌طور که اغلب به اشتباه فرض می‌شود، یکسان نیست. بخش‌های منفرد گیاه را می‌توان از طریق سیستم SCADA کنترل و تحت تأثیر قرار داد، حتی اگر گیاهان دور باشند.

 

 

 

سیستم های SCADA دریایی

در حمل و نقل، پانل های HMI در حال حاضر بیشتر و بیشتر برای اهداف مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال، تمام داده های لازم را می توان بر روی یک ترال جمع آوری کرد و شبکه های ترال را می توان بر اساس آن کنترل کرد.

 

یک سیستم نظارت بر شرایط (CMS)، مانند S-COM از SCHOTTEL نیز داده ها را جمع آوری می کند و بنابراین از خرابی و خرابی جلوگیری می کند. نمونه هایی از پارامترهای قابل نمایش:

 

دما

وضعیت دستگاه

تعداد مواد

مرحله

تعداد ویرایش ها

داده های پوشیدن

شروع پایان

در بخش دریایی، یک HMI باید الزامات بسیار ویژه ای را برآورده کند. این الزامات در استانداردها و تاییدیه ها آمده است.

 

به عنوان مثال، GESAS بر یک زنجیره ارزش متکی است که از ابتدا بهینه شده است. یک پیاده سازی سخت افزاری-نرم افزاری برای HMI 7 اینچی با کارایی بالا استفاده می شود. در دراز مدت، چنین HMI انعطاف پذیری زیاد نرم افزار را با عملکرد سخت افزار ترکیب می کند و بنابراین امکان صرفه جویی طولانی مدت در هزینه ها را فراهم می کند.

 

پانل GESAS HMI به طور خاص با توجه به استانداردهای کیفیت دریایی (پذیرش کلاس کشتی مطابق با Germanischer Lloyd، DNV، LR، BV، ABS، ...) توسعه یافته است. برای استفاده جهانی با بالاترین استانداردهای صنعتی مناسب است.

 

GESAS اهمیت زیادی به پایداری و کیفیت می دهد. همچنین مقاله ما در مورد استانداردهای کیفیت با موضوع "آزمایش نمک پاشی چیست و چگونه انجام می شود؟" را مطالعه کنید.

آینده HMI ها

مفاهیم IIoT (اینترنت صنعتی اشیا) موضوع بزرگی است که در آن پنل های HMI اغلب به عنوان گره های IOT عمل می کنند. روند به طور فزاینده ای به سمت HMI های با کارایی بالا می رود. قوی تر، قوی تر و سریع تر، تا در آینده بر داده ها مسلط بمانید. اینها بیشتر و بادوام تر می شوند و قابلیت اطمینان عملیاتی بیشتری را تضمین می کنند.

 

GESAS پانل کابین راننده را که به طور خاص توسط مشتری توسعه داده شده است، از جمله در آزمایش اسپری نمک آزمایش کرد که در آن HMI در یک دوره زمانی معین در معرض سخت ترین شرایط قرار می گیرد. این تضمین می کند که دستگاه می تواند در برابر تأثیرات شدید محیطی در دریاهای آزاد مقاومت کند.

 

پیشرفت دیگر در HMI ها، کنترل غیر تماسی است. علاوه بر عملکرد معمول صفحه لمسی، روش‌های ورودی دیگری مانند ژست‌ها، حالات چهره و گفتار نیز در حال توسعه هستند.

 

با توسعه مداوم HMI های با کارایی بالا، زمینه های کاربردی بیشتری برای اپراتور ممکن می شود. به عنوان مثال، می توان تصور کرد که گازها یا آلاینده هایی ممکن است در فرآیند تولید تولید شوند که بالاتر از یک سطح معین، می توانند برای افراد یا حتی مواد مضر باشند. یک مفهوم خوب فکر شده IIOT می تواند به طور خودکار اقدامات متقابل را در صورتی که از مقادیر تلورانس تعریف شده قبلی فراتر رود، به طوری که هرگز به منطقه بحرانی نرسد، آغاز شود. اتوماسیون نه تنها بهره وری را بهبود می بخشد، بلکه ایمنی در کار را نیز افزایش می دهد.

 

می توان فرض کرد که HMI ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت و به طور مداوم توسعه بیشتری خواهند یافت.

 

 

پنل HMI با کارایی بالا از GESAS

یک ابزار عملیاتی و تجسم قابل اعتماد

پنل صنعتی HMI از GESAS با صفحه نمایش لمسی خازنی دارای زاویه دید گسترده ای برای نمای کلی بهینه از تمام وضعیت های دستگاه و سیستم است. HMI به عنوان یک صفحه لمسی با تمرکز بر قابلیت اطمینان فرآیند از طریق راه حل های فنی مانند تایمر نگهبان و در دسترس بودن از طریق فرآیندهای تحویل کوتاه. HMI توسعه یافته با استانداردهای کیفیت دریایی برای استفاده جهانی با بالاترین استانداردهای صنعتی مناسب است. تنظیمات خاص مشتری طیف خدمات را تکمیل می کند.

 

پنل GESAS HMI به عنوان یک سیستم تعبیه شده برای تعامل با سیستمی که شما کنترل می کنید با قابلیت اطمینان بالا طراحی شده است. تعامل در زمان واقعی اغلب یکی از الزامات است. اختلالات ناشی از شرایط نامطلوب مانند اضافه بار سیستم یا حتی خرابی باید رد شود. چنین سیستم هایی به گونه ای طراحی شده اند که قوی بوده و یکپارچگی خود را برای سال ها بدون تعمیر و نگهداری حفظ کنند.

 

 

GESAS HMI کنترل ایمن فرآیندها و نظارت از راه دور را با عملکردهای چند لمسی کاربر پسند تضمین می کند. به این ترتیب فرآیندهای شما از هر جایی قابل پیگیری و کنترل هستند. امروز را دریابید!